Squat challenge 30 dagen #1 + tips



30 dagen lang, iedere dag squats! Net op tijd voor de zomer toch?! Mama bil vetjes wegwerken ✌ Ik weet nog zo goed hoe die ronde kadetten eruit zagen voor mijn beide zwangerschappen. En ik kan je vertellen... nu kun je er 40 poffertjes tegelijk in bakken. Ik bedoel natuurlijk in die putTEN.


Ik mis die oude billen boehoe! Maar dat gaan we veranderen en wel vandaag. Precies vandaag wanneer jullie dit lezen ga ik beginnen met de 30 dagen squat challenge. Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Ergens in Maart schreef ik volgens mij al een artikel over het sporten en de kilo's die er nog af moeten. Uhu, mission failed! Ik moet weer even die drijfveer te pakken zien te krijgen.

Vroeger.. ergens voor mijn zwangerschappen deed ik met gemak 150 squats achter elkaar. Nu? Nu red ik er 25 misschien iets meer, maar dan ben ik ook kapotter dan kapot. Ik probeer de squats nu te verdelen over de hele dag. Dus 's morgens 25, 's middags 25, begin van de avond 25 en voor het slapen gaan weer 25. Dat zijn er nog maar 100, maar ik ben op de goede weg.

Ik ben erg benieuwd of jij wel eens een challenge van Pinterest hebt afgeplukt. Het vervelende hieraan is, dat er teveel niet kloppende plaatjes voorbij komen. Check maar eens op de 30 days squat challenge. De foto's die daarvoor gebruikt worden, worden ook weer gebruikt voor verschillende sapkuurtjes reclame etc etc. Snap je?! Dan hebben we nog Instagram, maar ook hier wordt je misleid waar je bij staat. Dus hoogtijd voor een ECHTE challenge met ECHTE foto's. Ha niet nu meteen al. Dat stapje is nog iets te groot. Zodra ik voor mijzelf verschil begin te zien, zal ik de eerste resultaten met jullie delen. Anders heeft dit artikel natuurlijk helemaal geen nut.

Ik ga voor de 150 squats per dag. Althans, mijn eerste doel. Daarna zie ik wel weer verder. Squats hebben voor mijn zwangerschap mijn billen gered. Zonder dollen. Ik zal heel gauw verschil en op een gegeven moment was het een eitje om de 150 achter elkaar te doen. Ik was niet eens moe ha! Dat moet en zal weer lukken voor die mooie strakke billen. Over 2 weken praat ik jullie bij!

In the mean time even wat squat tips hieronder en mocht je mee willen doen met deze challenge? Tag mij dan op Instagram met de Hashtag #Kimsquatchallenge


- Hoe dieper de squat hoe beter het resultaat
- Ga niet met je gebogen knieƫn over je tenen heen
- Hou je spieren - inclusief je buikspieren - aangespannen
- Zorg dat je je oefening helemaal afmaakt
- Ga door tot het bittere eind, ook al heb je verzuurde benen.. dat is het punt waarop je door moet gaan. 
- Volgende dag spierpijn? No mercy! 
- Oefening baart kunst
- Als het je net als mij niet lukt om alle squats achter elkaar te doen, verdeel ze dan over de dag. En om ze niet te vergeten, zet je wekker!! 


Bron foto