23 okt. 2018

Dagje uit // Influencers behind the scenes event



16 weken lang, elk weekend bekende Influencers ontmoeten. Dat is voor de jeugd van tegenwoordig ongeveer hetzelfde als je favoriete pop-idool ontmoeten! Want: dat is het leven op dit moment! EN wij als ouders begrijpen daar niet altijd iets van.. toch? Een generatiekloofje. Een kleintje, maar hij is er wel. Nu hebben wij nog geen oudere kids. Althans, geen kids in de leeftijd die überhaupt weten wat Influencers zijn. Laat staan bekende. Maar er zijn natuurlijk genoeg ouders die dit al heel anders meemaken, elke dag... En dat is precies waar ik jullie vandaag eens wat over ga vertellen. Want jullie, mijn publiek, mijn lezers zijn voornamelijk moeders. Ok en een handjevol vaders. 

Het is ramp, een regelrechte ramp; De jeugd van deze tijd met hun telefoontjes. Zonder zijn ze nergens. Dan is hun wereld volkomen geblokkeerd. Ik heb het er wel eens over met mijn wederhelft, onze kids weten straks ook niet beter. Die worden opgegroeid met filmpjes en bloedirritante liedjes van Daddy Finger oh en Baby Shark. Tenminste dit is hoe ons leven er op het moment uitziet haha. Dat valt natuurlijk in het niets met de ietwat oudere generatie die iedere dag standaard hun grootste idolen op de voet volgen. Geen idee hoe alles is ontstaan. Ondanks dat je het ze als ouders natuurlijk dolgraag zou willen uitleggen. Nee, dan ben je oud en hoor je er niet bij. 




Ik heb hier een typisch voorbeeldje van mijzelf en hoe "oud" ik eigenlijk ben. Mijn zusje was afgelopen juli op de verjaardag van mijn dochter Vajèn. 3 jaar werd ze! Op een gegeven moment komt mijn zusje (15) naar mij toelopen en laat mij muziek horen en sluit af met de vraag of ik deze muziek ken. Ik hoorde een soort boyband zingen, maar wat ze zongen? Geen idee. Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen weet van. Enthousiast begon ze te vertellen. Het bleek de k-pop band BTS te zijn. Nooit van gehoord! En achteraf blijkt dit dus een intens  populaire groep jongens te zijn die het zelfs voor elkaar kregen om hun concert binnen een half uur in Nederland te laten exploderen in de status: uitverkocht! Boeken worden er gelanceerd, telefoons en er schijnt zelfs een film aan te komen. Mijn zusje runde zelfs een superleuk fan account op Instagram, waar ik geen weet van had! Snap je een beetje waar ik heen wil? 



Tegenwoordig zijn Influencers niet meer weg te denken uit onze samenleving. Ze hebben letterlijk invloed op het gedrag van de zogeheten volgers, en mensen waarmee de volgers dan weer praten. Draagt Influencer X een vest en vermeldt hij bij welke webshop dit vandaan komt, dan kun je daar donder op zeggen dat het vest binnen no time is uitverkocht. Invloed dus! 

Dan hebben we die schermtijd nog waarmee je behoorlijk wat stof mee kan doen opwaaien. Ik heb het er op mijn Instagram wel vaker over gehad. Hier kwamen nogal verschillende meningen uit. Zo was er bijvoorbeeld ook een gezin die pas geleden hun tv hadden verkocht. Wow! Andere moeders hanteren geen schermtijd, terwijl de andere kant van de moeders juist weer wel schermtijd hanteren en ook hierin variëren de tijden enorm. Als ik het hier in huis toe laat kijken de dames de hele dag tv. Ja.echt.de.hele.dag! Kindje kijken zegt Vajèn dan. En daarmee doelt ze op de kleine invloedrijke kinderen. Educatieve filmpjes waarin kids cijfers en kleuren benoemen. Op zich niet het ergste wat je kind zou kunnen kijken, toch? Vajèn was 2 en wist in het Engels alle kleuren te benoemen terwijl zij ze nog niet eens allemaal in het Nederlands kon. Ik bedoel maar! Hoe lang mogen mijn kids tv kijken? Ergens in de middag voor een "rust momentje" ha rust! En vaak tijdens het koken, want geloof mij deze kids zijn niet te doen als ze honger hebben. 

Spreken wij hier thuis over een digitale kloof? Mhuaw nee, nog niet. Maar als je oudere kids hebt snap ik die kloof maar al te goed. En dat is precies de reden dat COMM dit event is gestart: het Influencers behind the scenes #IBTS event! Normaal gesproken neem jij je kids mee naar een museum en nu is dat andersom! Je leert alles over de Influencer wereld. En geloof mij, daar heb jij als moeder, vader, tante, oom, broer of zus veel baat bij. 



13 Oktober werd het "Influencers behind the scenes" (#IBTS)  event officieel geopend in het COMM samen met wellicht de bekendste influencer familie van Nederland - De Latooys. Ondanks dat wij geen kids hebben die naar naar deze vloggende familie kijken, weten wij natuurlijk wel wie zij zijn. Want je kan er bijna niet meer omheen! En daar is helemaal niets mis mee, maar dit kunnen we wel een generatiekloof noemen. Want zeg nou zelf, hoeveel 35+'ers volgen er nou eigenlijk hun idool elk moment van de dag..?

16 weken lang kunnen ouders met hun kids het #IBTS event bezoeken. Ieder weekend zijn hier andere Influencers te vinden waarmee een meet & greet centraal staat. En krijg je vragen op wellicht een heleboel antwoorden die het woord Influencer bij je oproepen. Denk aan - Wat is een Influencer eigenlijk? Wat komt er bij kijken? Welke invloed hebben Influencers op hun doelgroep? En ga zo maar door. Maar naast dit alles kun je ook ontzettend veel leuks bekijken tijdens de route in het musem. Wat dacht je van die ouderwetse Nokia 3310. Daar kun je als ouder op jouw beurt ook weer veel over vertellen. Of die hele oude huistelefoon, waarmee je het nummer letterlijk moest draaien. Eigenlijk is het dus zo dat JIJ je kids kunt leren van vroeger op een hele leuke en interessante manier maaaaaar ook kids kunnen juist jou weer iets leren over hun digitale wereld. Dit klinkt allemaal best wel erg leuk toch? 

Nog leuker nieuws, wil je namelijk het #IBTS event bezoeken? Gebruik dan de code:  IBTSBLOG25. Hiermee krijg je 25% korting op je entreetickets. Een te gek uitje om wellicht de herfstvakantie af te sluiten?! 

Wil je weten welke Influencers er welk weekend te vinden zijn? Kijk dan even op de agenda door hier te klikken. 

Vergeet mij niet te volgen op Instagram. Hier verschijnt straks een foto online waarin wij met een aantal moeder gaan discussiëren over schermtijd!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken