7 jun. 2017

4 x gezonde rijstwafels


The good old times, gezond ontbijten. Nu crave ik 's morgens voor veel meer dan alleen gezonde hapjes. Mama dingen enzo! Maar ik let op wat ik eet, anders is dat lijf nooit ready steady voor de zomer. Ik ben de laatste dagen aan het experimenteren met rijstwafels en beleg. Je kunt er eigenlijk alles op mikken. Enne... ik begin stiekem een hele grote liefde te kweken voor roomkaas ♥



Net als de rijstwafels kun je met roomkaas ook alle kanten op. Heerlijk! Zo maakte ik dus een aantal verschillende variaties met rijstwafels.

1. Rijstwafel met ei en roomkaas; Een dun laagje roomkaas, eitjes gesneden erbovenop en afmaken met peper (eventueel zout) Ook lekker om er nog een paar plakjes avocado aan toe te voegen.

2. Rijstwafel met roomkaas, kommer en tomaat; Dit is mijn FAV ♥ Normaal deed ik met Hüttenkäse, maar nu ik het heb geprobeerd met roomkaas ben ik nog verliefder!

3. Rijstwafel met roomkaas en olijven; Te lekker! Neem dan vooral de pittige olijven voor net dat beetje extra.

4. Rijstwafel met smeerworst en kommer; Oke, geen roomkaas maar smeerworst blijft ook een favorietje van mij. Vooral met de kommertjes erop. Wist je dan smeerworst namelijk ook gewoon gezond is?  Deze bevat namelijk Vitamine A, ijzer, Foliumzuur en Vitamine B12. Ook lekker om af te toppen met een tomaatje.

Of

- Roomkaas met Jam
- Roomkaas met Kipfilet
- Roomkaas met zalm
- Roomkaas met Pesto
- Roomkaas met bieslook (zelf geknipt)
- Roomkaas met geraspte wortel
- Roomkaas met paprika
- Roomkaas met radijsjes
- Roomkaas met honing
- Roomkaas met appel, banaan, peer (etc)

Moet ik nog even doorgaan me het lijstje? 😉 Je kunt echt EINDELOOS variëren met Roomkaas en nog leuker, een beetje kleurstof toevoegen voor fantastische unicorn en mermaid broodjes/rijstwafels!


1 opmerking:

  1. Ik hou totaal niet van rijstenwafels, maar dit kan misschien wel lekker zijn

    BeantwoordenVerwijderen