6 sep. 2013

Sporten - The story so far + video's



Long long time ago schreef ik 2 artikelen met daarin mijn ervaring met de 30 day shred challenge en een Blogilates artikel van Casey Ho. Nu zijn we ongeveer 2 maanden verder en waar sta ik? Nergens, want ik ben namelijk net pas weer begonnen. Ik heb altijd van die smoesje om niet te gaan sporten. Bijvoorbeeld, ik ben het 's morgens vergeten, dan maar morgenochtend of het is nu vakantie, sporten past daar niet tussen. je begrijpt wat ik bedoel?! Na tig smoesjes en excuses heb ik het sinds een week weer opgepakt. Het is niet dat ik geen zin had om te sporten, integendeel juist, maar ik ben zo iemand die alles uitstelt tot de volgende dag en als het eenmaal de volgende dag is gaat het precies hetzelfde. Ik heb die knoop doorgehakt en jeetje wat voelt het fijn om weer iedere dag mijn yogamatje erbij te kunnen pakken.







Laat ik even voorop stellen dat ik niet sport om af te vallen. Ik zit op een gezond gewicht van 57 kilo met mijn lengte van 1.70. Ik heb een BMI van 19,7. Mijn gewicht past dus goed bij mijn lichaam. Eerlijk is eerlijk, van sporten alleen val je niet af. Je moet hierbij ook je voedingspatroon aanpassen. Ik sport dus om mijn body wat meer in shape te brengen. Ook dit is voor mijzelf! Achterop mijn rug draag ik 2 zadeltassen mee die op dit moment een doorn in mijn oog zijn. Niet perse omdat ze er zitten, maar omdat ik altijd een té grote broek moet nemen die dan bij mijn kont en rug niet goed aansluiten. Kortom, alsof ik met een pamper in mijn broek wandel. En natuurlijk is het helemaal niet erg om benen en buik ook wat te shapen + mijn conditie, die is op dit moment gelijk aan die van een garnaal. So let's work that ass!

 Hoe ziet mijn planning eruit? 
Ik ben al een tijdje fan van Blogilates. Iedere maand maakt Cassey een nieuwe kalender voor de aankomende maand. Iedere dag dag heb je 5 of 6 opdrachten die je moet doen via de filmpjes die Cassey maakt. Om het wachtwoord van de kalender te kunnen krijgen moet je je aanmelden voor de nieuwsbrief. Je kunt de kalender uitprinten of overschrijven. 

Ik kijk per dag naar de kalender met de opdrachten voor die dag. Ongeveer weet ik de filmpjes bijna allemaal uit mijn hoofd na een aantal maanden intensief sporten met Cassey. Ik pik de leukste opdrachten eruit. Dat klinkt misschien gek, maar sporten moet wel leuk blijven. Als er niks aan is dan gooi je al gauw de handdoek in de ring. Het kan dus per dag verschillen hoeveel opdrachten ik van Cassey doe. 

Daarbij ben ik geabonneerd op het sport kanaal van XHIT. Deze 3 dames maken verschillende workout video's en vertellen je precies hoe vaak je de opdrachten per week/per dag kunt doen. Deze video's zijn zo ontzettend leuk om te doen door de vele afwisselingen in 1 filmpje. Zo heb je bijvoorbeeld de video " full body Twerkout" Deze video doe je samen met Cynthia. Dit is een full body workout in 14 minuten. Bekijk de workout video hieronder. 



Rebecca laat je hieronder zien hoe jij een Kim Kardashian kont kunt kweken! Ze legt alles goed uit en het is onwijs leuk om dit samen met haar te doen. De losse oefeningen duren niet langer dan 60 seconde wat het  nog leuker maakt. Een minuut is bijna altijd wel vol te houden. Bekijk de Kim K butt workout video met Rebecca hieronder.


De laatste dame uit het XHIT team is Kelsey. Haar workout video's vind ik geweldig! Ik ben fan van de "get rid of your love handles" video. Het is te doen en de dag erna heb je écht waar spierpijn je in love handles. Ik had geen idee dat zoiets kon omdat er altijd geroepen wordt dat je niet 1 bepaald lichaamsdeel kunt trainen. Dus wel! Hieronder de love handles video van Kesley.



Als ik niet alle opdrachten van Cassey leuk vind zoek ik een paar video's op van XHIT -ze zijn eigenlijk allemaal leuk en makkelijk vol te houden.Dit zorgt voor een beetje afwisseling in het sporten en op deze manier blijft het ook erg leuk om te doen. 




Verder snuffel ik zo nu en dan even rond op Youtube, op zoek naar nog meer leuke video's. Zo heeft het Youtube kanaal van FitSugar ook erg veel goede workout video's, bijvoorbeeld Victoria Secret workouts.Erg leuk! Voor mij is dit een goede motivatie om door te zetten, juist omdat ik het nu met meer plezier doe. Als je al begint aan sporten met tegenzin en het idee dat het moet, dan kun je beter stoppen. Lang volhouden kun je zeker wel vergeten als je op die manier gaat beginnen. 

Ik ben nu nog maar een weekje bezig en nog steeds heb ik iedere dag spierpijn ;-) It works! Normaal gesproken heb je 3 dagen spierpijn en daarna is het weg, maar nu blijf je tussendoor wat spierpijn houden. No worries, een teken dat het goed gaat en je lichaam aan het werk gezet wordt. 



Vinden jullie het leuk om iedere week een update te lezen hoe het gaat met sporten? 


Beeld: Weheartit

1 opmerking: