10 apr. 2013

Update 30 day shred + Bloglilates

 photo b9322d11fc844d9cffe3760a0408f706_large_zps966b9c65.jpg

Op 28 Maart begon ik met het sportprogramma, 30 day shred van Jillian Michaels. Ik heb er een blogpost over geschreven die je hier terug kunt lezen. Zoals beloofd vandaag een kleine update, is het vol te houden? Zie je al verschil?





First of all, ik had nooit van mijzelf verwacht dat ik het überhaupt langer dan 3 dagen vol zou houden, lol. Ik ben met dingen als sporten niet echt een doorzetter en leg snel het bijltje erbij neer. Ook vriendlief was verbaasd dat ik het langer dan 3 dagen had volgehouden. De eerste 3 dagen waren voor mij het zwaarst. Ik ben totaal niet gewend om ook maar iets aan sport te doen en als je dan ineens iedere dag ongeveer een half uur intensief moet sporten dan is dat toch wel even slikken. De oefeningen in level 1 zijn na de 3 dagen makkelijk vol te houden en nog leuk ook. Jillian legt alles goed uit en motiveert je om door te zetten. Dan de spierpijn, oh my bleeeeeeep, die was niet te houden, maar als je doorzet zul je merken dat je spierpijn na ongeveer 3 dagen een stuk minder is. Ik kon de eerste 2 dagen bijna niet meer lopen, maar toch heb ik niet opgegeven.

En nu? 

Ik durf het bijna niet te zeggen..... Ik heb Jillian vaarwel gezegd. We passen niet bij elkaar haha. Ik heb het 11 dagen volgehouden, maar ik voelde niks meer in mijn lichaam als we het hebben over spierpijn. Alle oefeningen die er voorbij kwamen in level 1 en 2 deed ik met gemak. Na de oefeningen had ik geen spierpijn niks, ook niet de volgende dag. Dit programma was leuk om te proberen, maar ik moest toch iets anders hebben om mijn lichaam in shape te krijgen. Ik volg al wat langer Cassey Ho, je kent haar misschien beter als Miss Blogilates. Deze oefeningen deed ik na de 30 day shred workout en ik merkte al direct verschil bij de training. Mijn benen waren zó ontzettend aan het branden. Uhu, dat kan alleen maar betekenden.. de volgende dag spierpijn. Oh yes en of ik die had. Ik voelde elk klein spiertje in mijn lichaam en zelfs op plekken waarvan ik niet eens wist dat er spieren zaten lol.


 photo tumblrm90zwdvsfadfsgdr1_large_zps4f785900.jpg

Misschien is het zwak om meteen na 11 dagen al te stoppen met 30 day shred, maar ik was bijna op de helft en mijn lichaam deed niet anders dan dat ik nog niets aan sport deed. Ik ben achter mijn laptopje gekropen met pen en papier om wat zwaardere oefeningen op te zoeken die ik samen kon doen met de Blogilates workout van Cassey tot ik erachter kwam dat zij zelf iedere maand een kalender maakt waar je je aan moet houden. Oke, let's do this! Ik was precies op tijd, want op 1 April ging de nieuwe kalender van start en een hoop heavy oefeningen stonden gepland.

Je hebt ongeveer 5 á 6 oefeningen per dag en ladies, het is erg heavy! 30 day shred is er niks bij! Eerlijk is eerlijk, dit is pas sporten en iedere stukje van je lichaam trainen. Niet alleen zijn de filmpjes van Cassey ontzettend leuk om naar te kijken, je leert van haar ook erg veel nieuwe dingen waar ik nog nooit van had gehoord. Wist je bijvoorbeeld dat je je buik in moet houden en je spieren moet spannen tijdens het sporten? Misschien heb ik onder een steen geleefd, maar ik wist het niet ;-)

 photo april2013_zpsb3b1fbb8.png

Ik heb Jillian ingeruild voor Cassey en het verschil met mijn buik is nu al duidelijk te zien. Als ik mijn spieren aanspan begin je langzaam iets te zien, maar ook mijn bips hangen er niet meer bij als verlepte theezakjes haha! Hoe blij je kun je zijn met een sportprogramma?! Je doet iedere dag weer andere oefeningen en dat maakt het ook meteen veel leuker om te sporten in plaats van iedere dag hetzelfde liedje zonder verschil te voelen ook maar een mini beetje last te hebben van spierpijn.

Vriendlief was vroeger een échte sportfanaat en erg vaak in de sportschool te vinden. Hij maakte ook altijd zijn eigen programma's om te trainen en hij vertelde mij dat als ik geen spierpijn voel en de oefeningen van Jillian makkelijk vol houden ik beter opzoek kon gaan naar iets zwaarders waar ik wel spierpijn aan over zou houden. Hij had meteen al zijn twijfels bij de 30 day shred challenge haha!

Cassey heeft een eigen blog www.blogilates.com en natuurlijk haar Youtube kanaal waar je alle 127 video's van haar kunt bekijken. Mocht je je afvragen war je de kalender hierboven vandaan kan plukken? Deze staat ook op Cassey haar blog. Het enigste wat je hoeft te doen is je inschrijven voor de nieuwsbrief. Je krijgt dan via de mail een wachtwoord om je kalender te kunnen openen en eventueel uitprinten.

Ik ben helemaal gek op dit programma en voor mij werkt het stukken beter dan de 30 day shred challenge. Ik heb het één ingeruild voor het ander en nog steeds heb ik er geen spijt van gehad!

Had jij eerder al gehoord over Cassey en haar workout video's? 

Beeld: Weheartit

Zoeken