4 nov. 2012

Review - CASIO EXILIM EX-N10 + WIN IT! GESLOTEN!

Een paar weken geleden ontvang ik de nieuwste Casio Exilim ex-n10 camera om ermee aan de slag te gaan en mijn ervaringen te delen. Dat is nog niet alles want ook voor jullie zit er iets leuks aan vast. Nu ben je vast heel erg nieuwsgierig geworden dus lees snel verder.

Ik ben een echte liefhebber voor girly gadgets en welke camera sluit daar nou het beste bij aan? Een echte meiden camera die je als mode accessoire kunt gebruiken. Dat is de Exilim ex-n10! Ik werd helemaal wild toen ik de camera in mijn handen kreeg en eigenlijk heeft hij geen moment van mijn zijde geweken. De camera komt in een compact doosjes. Zelfs het doosje is helemaal vrouw vriendelijk versierd!

Photobucket

Als je hartje hier niet sneller van gaat kloppen dan klopt er iets niet! Is het geen beauty?! Wat meteen opvalt is het stiksel patroon en de mega glanslaag. De camera ligt perfect in je hand en is mooi compact zodat je hem overal mee naartoe kunt nemen, want in je handtas zal hij echt niet veel ruimte innemen. Dit is de kleur Pink Sapphir, maar je hebt ook nog 2 andere kleuren die zeer fashionable zijn, namelijk Gold Topas en Black Onyx.

Photobucket

Photobucket

De camera heeft een resolutie van 16.1 megapixsels, een lens van 26mm en 5x optische zoom. Tot nu toe hebben al mijn camera's een resolutie van 16 megapixels gehad en ik zou niet lager willen. Voor het maken van leuke en mooie foto's tijdens een avondje stappen, een dagje weg, outfits of zelfs een make-up look is dit dé perfecte camera. Wat ik onwijs fijn vind aan de lens van 26mm is dat de camera veel meer op de foto kan zetten. Zo kun je bijvoorbeeld een prachtige groepsfoto maken zonder dat er personen buiten het beeld staan of in allerlei rare posities moeten gaan staan. Heb je een beautyblog? Dan is deze camera je beste vriendin. Wat ik net als zei over de voordelen van de grote lens, je kunt op deze manier ook allerlei beauty producten op de foto zetten zonder knip en plakwerk in een bewerkingsprogramma.

Photobucket

Het TFT kleuren schermpje, deze heeft een grote van 2,7 inch.Dit maakt de camera toch helemaal af? Het schermpje bedekt bijna de gehele camera en daarbij is het ook nog eens makkelijk om de gemaakte foto's of filmpjes in normale grootte te kunnen bekijken.

Photobucket

Aan de onderkant van de camera vind je een klepje die je door middel van een schuif knopje makkelijk kunt   open klikken. Onder dat klepje vind je de batterij. Hoe makkelijk is dat? Geen geknoei meer met lege batterijen want deze batterij kun je makkelijk opladen door het meegeleverde snoertje. Daar heb je dus eigenlijk geen omkijken meer naar. Ook zie je ruimte voor een grote SD kaart. Op de camera zelf kun je 15 foto's kwijt dus het is makkelijker om een SD kaartje erbij aan te schaffen zodat je meerdere foto's of filmpjes kunt maken. Wat ook niet mag ontbreken is de USB poort waarmee je gemakkelijk alle foto's van de camera af kunt halen door hem aan je computer aan te sluiten. Dit kan met hetzelfde kabeltje als waar je de camera mee oplaad.

Photobucket

De knopjes aan de zijkant van het TFT schermpje zijn onwijs makkelijk. Het knopje aan de bovenkant met de boompjes erop is voor het in en uitzoomen. Het icoontje met de camera afbeelding is de opname toets. Het knopje daarnaast met de rode stip is voor het maken filmpjes. Dan hebben we de grote rond knop. Het knopje in het midden daarvan -set- is voor het instellen van de camera, dus hiermee ga je naar het menu. De grote ronde knop is voor het bedienen van de opties zoals de flits aan en uit zetten etc. Eigenlijk zijn dit de sneltoetsen voor de camera. Het knopje met het pijltje erin is voor het bekijken van je gemaakte foto's en filmpjes. Op die manier kun je er makkelijk door heen bladeren. Dan is er nog het laatste knopje, die spreekt denk ik voor zich. Zo verwijder je foto's of filmpjes vanaf de camera. Bij de camera zit natuurlijk een handleiding die je rustig door kunt bladeren.

Photobucket

Bovenop de camera vind je de aan en uit knop. De grote halve ronde knop die je ernaast ziet is voor het maken van foto's. Eigenlijk is de camera super simpel in gebruik, zelfs als je nog nooit een camera in je handen hebt gehad is het een peulenschilletje!

Photobucket

Niet alleen kun je prachtige foto's maken met de camera, maar ook kun je haarscherp filmpjes maken in HD kwaliteit. Ook daarvoor heb je eindeloze toepassingen en instellingen waardoor je de leukste filmpjes kunt maken. Als je op het rode knopje drukt naast het TFT schermpje gaat je opname meteen van start en hoef je dus geen extra knopjes meer in te drukken. Wil je de opname stoppen van je filmpje? Dan druk je nogmaals op het rode knopje, easy as that! Aan de onderkant van de camera vind je een gat waar je een statief in kan draaien om nog beter filmpjes te maken en zo zorg je er meteen voor dat je camera niet perongeluk op de grond komt te liggen.

Photobucket

Op de foto hierboven komt het niet erg goed over, maar de foto's die gemaakt worden met de Casio zijn haarscherp. In de handleiding wordt helemaal uitgelegd hoe je de instellingen van je camera kunt zetten om de mooiste foto's te maken. Je kunt ook foto's maken in het donker door de flits functie op de camera, maar natuurlijk is er ook een functie voor, de nachtmodus. Dit is de modus met het maan tekentje in je menu.

Eerder ga ik al aan dat dit dé perfect camera is voor een beautylover en voor de dames met een beautyblog. Op de camera zit namelijk een make-up modus. In deze modus maak je de mooiste portretten en worden oneffenheden weggewerkt. Wat ik ook nog zeker even kwijt wil is de Premium auto functie. Hier ben ik zelf het meest enthousiast over. De camera analyseert een scene automatisch en past de instellingen hier direct op aan. Dat is nog eens een functie naar je hart toch?

Ik kan eindeloos door rakelen over de vele fucnties die deze mode accessoire beschikt, waarschijnlijk ben ik dan morgen nog bezig. Ik ben eerlijk gezegd een beetje falbbergasted van alle fucnties die deze camera heeft  en de foto die gemaakt kunnen worden met deze camera. Dat uit zo een kleine compacte camera zoveel moois komt!

Photobucket

Bij de camera zit een USB-AC Adoptor voor het aansluiten van de camera op je laptop of pc en het opladen van de camera. Ook zit er een USB kabel in de doos, die spreekt voor zicht en natuurlijk de batterij. Om je camera zo goed mogelijk vast te kunnen houden en hem geen kans te gunnen om te vallen vind je ook een strap in de doos die je aan de camera kan vast maken en de strap om je pols kunt doen. Last but not least natuurlijk de handleiding die je nog eens rustig door kunt bladeren en de vele functies rustig kunt nakijken.

De Casio Exilim Ex-N10 is te koop voor de prijs van € 109,-

Om je nog even een goed voorbeeld te geven van de foto's die je kunt maken op deze camera heb ik 2 foto's hieronder neergezet die ik heb gemaakt met de Casio Exelim Ex-N10.

Photobucket

Photobucket

Ben je helemaal wild geworden van deze review en denk jij nu "Die camera moet ik hebben" dan heb ik iets geweldig leuks voor jullie, namelijk 1 van jullie maakt kans op deze Pink Sapphir Casio Camera. Hoe gaaf is dat? Wei weet loop jij straks met deze mode accessoire om je arm en schiet je de mooiste foto's!

Wat moet je doen om kans te maken op deze camera?

♥ Volg mij op Bloglovin en like dit bericht
♥ Volg mij op Twitter en like de Facebook pagina van Swil.